No 10. līdz 12. jūnijam Vidzemes Augstskolā tika aizvadīts jau piektais AR (papildinātās)/VR (virtuālās) realitātes hakatons. Intensīvajā nedēļas nogalē gan nozaru profesionāļi, gan studenti ar dažādu prasmju kopumu un pieredzi satikās, lai radītu revolucionārus un iedvesmojošus produktus dažādām nozarēm. Pasākums pulcēja 53 dalībniekus un kopā dalību pasākumā reģistrēja 13 komandas.
Unity izstrādātājs uzņēmumā Exonicus, Vidzemes Augstskolas vielektors un zinātniskais viesasistents Dāvis Ābols stāsta: “Uzvarētāju komanda ”Sky4u” pārsteidza ar savu biznesa orientēto pieeju: komanda bija izveidojusi virtuālās realitātes simulāciju dronu apmācībām. Šai idejai, manuprāt, ir liels potenciāls, jo attīstot un izmantojot šādu risinājumu, privātpersonām būs iespējams ietaupīt uz resursiem, lai veiktu apmācības, kā arī būs iespējams apgūt dronu lietošanas pamata principus pirms notiek reāla dronu lietošana fiziskajā vidē.”
Vidzemes Augstskolas maģistra studiju programmas “Virtuālā realitāte un viedās tehnoloģijas” direktora p.i. Edmunds Jansons min: “Šī gada hakatons īpaši izcēlās ar plašu sabiedrības atsaucību, dalībnieku pieteikumu skaitam salīdzinoši īsā laikā sasniedzot maksimumu. Hakatona uzdevumi katru gadu ir atkarīgi no pasākuma dalībnieku un nozares pārstāvju identificētajiem sabiedriskiem un tehnoloģiskiem izaicinājumiem. Pasākuma rezultātā iegūtais plašais risinājumu klāsts liecina par papildinātās un virtuālās realitātes risinājumu neierobežoto pielietojumu ikdienas problēmu risināšanā.”
Hakatona mentori šogad bija pārstāvji no dažādām uzņēmējdarbības jomām, kas ikdienā strādā ar paplašināto un virtuālo realitāti, piemēram, ViA VR-Lab, Overly, Accenture, Exonicus, Wold3D, HyperVR Games un Riga Innovation Group. Pasākuma laikā tika nodrošināta iespēja strādāt ar tādu aparatūru kā Meta Quest2, Oculus Quest, MS Hololens 2, MS Hololens, Magic Leap, Oculus Go, Oculus Rift, HTC Vive Pro, Daqri viedās brilles, Logitech sacīkšu stūri u.c.
Hakatons paredzēts dažādu jomu speciālistiem, piemēram, 3D māksliniekiem, dizaineriem, inženieriem, un visiem citiem, kuri vēlas kļūt par daļu no plaukstošās paplašinātās un virtuālās realitātes (AR/VR) nozares.
Pasākums tiek finansēts programmas “Izaugsme un nodarbinātība” prioritārā virziena “Izglītība, prasmes un mūžizglītība” 8.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Samazināt studiju programmu fragmentāciju un stiprināt resursu koplietošanu” projekts Nr. 8.2.1.0/18/A/011 “Jaunu maģistra studiju programmu izveide un aprobācija Vidzemes Augstskolas starptautiskās konkurētspējas veicināšanai” ietvaros.