2024. gada 23. augustā:
- no plkst. 9.30 līdz 12.45 Valmieras Kultūras centrā;
- no plkst. 12.45 līdz 14.00 pusdienu pārtraukums;
- no plkst. 14.00 līdz 16.00 darbnīcas Valmieras 2. vidusskolā un Valmieras 5. vidusskolā.
IZVĒLOTIES DARBNĪCU, IEGAUMĒJIET DARBNĪCAS NUMURU!
Darbnīcas nosaukums | Darbnīcas anotācija | Lektors | Telpa | |
1. darbnīca Sākumskolas pedagogiem | “Pieejas teksta izpratnes veicināšanā: teorijā balstīti praktiskie piemēri”. | Lai skolēns veiksmīgi apgūtu pamatizglītības mācību saturu un vēlāk konkurētspējīgi iekļautos darba un tālākās izglītības ieguves tirgū, nepieciešama tāda lasītprasme, ar kuras palīdzību iegūt informāciju, to izprast, izmantot, radot jaunu, papildinātu saturu. Īpaši pamatizglītības ieguves sākuma posms ir tas, kurā skolēns var apgūt lasītā izpratnes vecinošas tehnikas, kuras izmanot, lasot dažādu jomu un struktūru tekstus. Tomēr nozīmīgi apzināties, ka skolēns tehnikas var apgūt, ja skolotājs tās zina gan teorētiskā, gan praktiskā līmenī. | Rīgas 6. vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotājs, RTU Liepāja docents, Ph.D. Andris Krieķis. | Valmieras 5.vidusskola 216. kabinets. |
2. darbnīca Visiem interesentiem | “Manas robežas – personīgās un profesionālās”. | Mūsu robežas, kuras mēs nosakām un arī nenosakām, ir saistītas ar daudzām dzīves jomām – savstarpējām attiecībām, personīgo un profesionālo komunikāciju, darba vidi un mūsu pašu labbūtību. Spēt definēt savas robežas, pateikt Nē vai Stop ir tikai daļa no tā, ko patiesībā nozīmē noteikt robežas. Šajā darbseminārā es piedāvāšu iepazīties ar robežu jautājumu pieskaroties gan personīgajām, gan profesionālajām robežām no teorētiskās perspektīvas, kā arī caur praktiskiem uzdevumiem būs iespēja izpētīt gan ieguvumus, gan izaicinājumus saistībā ar robežu noteikšanu. | Sertificēta deju un kustību terapeite Mg. sc. sal. Zane Krieķe. | Valmieras 5.vidusskola 217. kabinets. |
3. darbnīca Visiem interesentiem | “Metaforisko kartīšu un koučinga metožu izmantošanas iespējas labbūtības nodrošināšanai izglītības iestādē”. | Labbūtības nodrošināšana izglītības iestādēs ir svarīgs un aktuāls uzdevums, un nodarbības laikā dalībniekiem tiks piedāvāta iespēja izpētīt un pārliecināties, kā metaforiskās kartītes un koučinga metodes var palīdzēt šajā procesā. Dalībnieki iepazīsies ar konkrētiem rīkiem un tehnikām, kā izmantot metaforiskās kartītes un koučinga principus, lai veicinātu gan pedagogu, gan skolēnu labbūtību un personīgo attīstību. Dalībniekiem tiks sniegta iespēja dalīties pieredzē un apgūt praktiskas stratēģijas, kā integrēt šīs metodes ikdienas darbā izglītības iestādēs, stiprinot kopīgo mērķu sasniegšanu un veicinot pozitīvu un atbalstošu vidi mācību un mācīšanās procesā. | Valmieras Gaujas krasta vidusskolas – Attīstības centra direktora vietniece, Mg. Paed. Daiga Ramata. | Valmieras 2.vidusskola 210. kabinets. |
4. darbnīca Mūzikas pedagogiem | “Informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošana mūzikas mācību stundās”. | IKT pielietojums mūzikas mācību stundās, ieguvumi un riski, kā metodiski pareizi izmantot un pielietot IKT mūzikas satura apguvē. | Rīgas 6. vidusskolas skolotāja, Mg.Paed. Agnese Fjodorova. | Valmieras 2.vidusskola 100.kabinets. |
5. darbnīca Pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogiem | “Vecumposma īpatnības respektēšana labbūtības nodrošināšanai pirmsskolā”. | Tiks apskatītas pirmsskolas vecumposma īpatnības un mācību procesa organizēšana, respektējot bērna labbūtību un drošas, bērnam saistošas vides radīšanu pirmsskolā. | Siguldas PII “Ābelīte” vadītāja, Mg.Paed. Inita Irbe. | Valmieras 2.vidusskola 114.kabinets. |
6. darbnīca TIKAI izglītības iestāžu vadītājiem, direktoriem | “Kā mums vienam otru labāk saprast”? | Nodarbības laikā dalībnieki tiks iepazīstināti ar DiSC uzvedības stilu metodi. DiSC modelis ir ļoti vienkāršs un aizraujošs cilvēka uzvedības stila modelis, kas ļaus dalībniekiem izprast savu personīgo uzvedības stila modeli, kā arī savu kolēģu, audzēkņu un apkārtējo uzvedības profilus, lai veicinātu labāku saskarsmi, komunikāciju, sadarbību un rezultātu sasniegšanu. Nodarbības laikā dalībniekiem tiks izklāstīts DiSC metodes modelis ar ikdienas un sadarbības piemēriem, sniedzot vispārīgu priekštatu par katra stila stiprajām pusēm un izaicinājumiem sadarbībā. | Līderības apmācību programmas vadītāja, supervīzore Inga Šadurska. | Valmieras 2.vidusskola 306.kabinets. |
7. darbnīca Visiem interesentiem | “Droša vide skolēniem un skolotājiem – labbūtības garants”. | Izglītība nav tikai zināšanu un prasmju mācīšana skolēniem, tā ir arī drošas un atbalstošas vides nodrošināšana, lai viņi varētu mācīties un augt kā personības. Skolas nav tikai mācīšanās vietas, tās ir arī svarīgas sociālās un emocionālās attīstības telpas jauniem cilvēkiem. Bērni un jaunieši skola pavada lielāko daļu laika, un tāpēc skolām ir izšķirošana loma viņu labsajūtas veicināšanā un aizsardzībā. Skolēni, kas jūtas droši, atbalstīti un saistīti ar savas skolas vidi, drīzāk gūst akadēmiskas sekmes un personiskus panākumus. Viņi vairāk iesaistās mācīšanās procesā, veido veselīgas attiecības ar citiem skolēniem un skolotājiem un ir labāk sagatavoti saskarties ar dzīves izaicinājumiem un izmantot iespējas ārpus skolas. Arī skolotāju labsajūta ir būtiska, lai veidotu veselīgu, drošu un atbalstošu mācīšanās vidi. | RSU lektore, Rīgas 13. vidusskolas skolotāja, MC “Alfa” un “Aisma” lektore Rita Krinberga. | Valmieras 5.vidusskola 103. kabinets. |
8. darbnīca Visiem interesentiem | “Labbūtība – pedagogu, audzēkņu un vecāku veiksmīgas sadarbības atslēga”. | Kā pilnveidot savu personību, paaugstināt motivāciju dzīvē un darbā, ieviešot jaunus paradumus un gūstot panākumus savu personības un profesionālo mērķu sasniegšanā. | Praktiskais psihologs, Mg.psych. Ineta Aunīte. | Valmieras 5.vidusskola 212. kabinets. |
9. darbnīca Visiem interesentiem | “Labbūtība pedagoga un skolēna ikdienā – ko tā dod un kā to izkopt”. | Pētījumi vēl aizvien parāda augstu pedagogu izdegšanas risku, kā arī aizvien biežāk sabiedrībā dzirdam par dažādām mobinga un ņirgāšanās situācijām skolēnu vidū. Saprotami, ka šie jautājumi nevar tikt risināti vienā dienā, un ir nepieciešams ilgs, rūpīgs un PREVENTĪVS darbs – lai pedagogi spētu dot labāko, ko var, un lai skolēni mācētu cieņpilni gan pastāvēt par savām robežām, gan ievērot otra robežas. Sekojot līdzi labbūtībai mācību iestādē – katram pašam un komandai kopumā – apgūstot metodes emociju vadībai un mācot tās skolēniem, veicot dažādus praktiskus vingrinājumus REGULĀRI, mēs varam veidot mācību iestādē patīkamāku savstarpējo mijiedarbību, produktīvāku visu līmeņu sadarbību un veselīgāku – emocionāli un fiziski – vidi gan pedagogiem, gan skolēniem. Par to arī šajā nodarbībā – kāpēc kļūst tik būtiski pievērst uzmanību katra labbūtībai un – ko varam darīt ikdienā. | Sākumskolas pedagogs, sertificēts koučs un personības pilnveidošanas trenere, ciguna trenere. Mg.Paed Kadrija Beirote. | Valmieras 2.vidusskola 304.kabinets. |
11. darbnīca Latviešu valodas, literatūras pedagogiem | “Iedarbīgas valodas principi un jaunākās valodas tendences”. | Šajā īpaši pedagogiem pielāgotajā lekcijā runāsim par iedarbīgas valodas pamatprincipiem. Pievērsīsim uzmanību valodas skaidrībai, precizitātei un vienkāršībai, kā arī aplūkosim jaunākās valodas tendences, kas ir īpaši aktuālas izglītības vidē. Pedagogi uzzinās, kā šīs mainīgās tendences var izmantot, lai uzlabotu gan viņu mācību metodes, gan skolēnu mācību pieredzi. | Valodniece, tulkotāja, Ventspils Augstskolas lektore Aiga Veckalne. | Valmieras 2.vidusskola D2 auditorija. |
12. darbnīca Pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogiem, sociālajiem pedagogiem | “Drošība un psiholoģiskā labklājība izglītības vidē”. | Labbūtības stiprināšana un uzturēšana ir pamats katra izglītības iestādes bērna un darbinieka izaugsmei un panākumiem. Kā tikt galā ar izaicinājumiem gan mentālās, sociālās, gan arī fiziskās veselības kontekstā – pirmsskolas izglītības iestādes vadības un atbalsta komandas sadarbības pieredze. | Cēsu pilsētas 5. pirmskolas izglītības iestādes vadītāja, izglītības vadības maģistre Iveta Vāvere. | Valmieras 2.vidusskola 116.kabinets. |
14. darbnīca Matemātikas pedagogiem | “Pedagoģiskās pieejas kritiskās domāšanas prasmju attīstīšanai pierādījuma uzdevumos”. | Kritiskā domāšana – pamats skolēnu prasmei risināt pierādījuma uzdevumus. Ar ko sākt? Kā veidot stundu, kurā būtu iekļauti uzdevumi, ar kritisko domāšanu? Kā skolēniem veicas eksāmenos ar pierādījuma uzdevumiem? Skolotāju sadarbība STEM mācību priekšmetos, virzot skolēnus uz prasmēm – domāt, analizēt, izvērtēt, prast atrisināt uzdevumus veidojot spriedumu. Meklēsim atbildes uz jautājumiem, diskutēsim, sadarbosimies, dalīsimies pieredzē! | RTU Liepāja pasniedzēja, Priekules vidusskolas matemātikas un fizikas skolotāja, Mg.paed., doktorante, Rima Rieksta. | Valmieras 2.vidusskola 302.kabinets. |
15. darbnīca Vēstures, sociālo zinību pedagogiem | “Lasītprasme un tekstpratība vēsturē un sociālajās zinībās”. | Dalībnieki tiks iepazīstināti ar jaunākajā atziņām par lasītprasmi pasaulē un Latvijā. Būs iespējams izstrādāt lasītprasmes un tekstpratības uzdevumus vēsturē un sociālajās zinībās, dalīties pieredzē. | Pedagogs, VPVĢ izglītības metodiķe, Mg. Paed. Santa Kazaka Pedagogs, Valmieras novada izglītības metodiķis, mag. hist., mag. pol. Juris Mūrnieks Valmieras novada izglītības metodiķis Mareks Dambītis. | Valmieras 5.vidusskola 208. kabinets. |
16. darbnīca Datorzinību, programmēšanas pedagogiem | “Diskusija: Kā ir labi būt digitālajā labbūtībā”? | IT jomas mācību priekšmetu skolotāju diskusija par to, kā veidot datorikas un programmēšanas mācīšanās procesu, lai atbalstītu skolēnu mācību sasniegumus, personības izaugsmi un sadarbības prasmju attīstību, un kā skolotājam strādāt mērķtiecīgi, produktīvi un radoši. | Mazsalacas vidusskolas datorikas skolotāja Zane Luste Valmieras Valsts ģimnāzijas programmēšanas skolotāja, Valmieras novada Izglītības pārvaldes tehnoloģiju (IT) mācību metodiskās jomas koordinatore Indra Kažoka. | Valmieras 5.vidusskola 210.kabinets. |
17. darbnīca Svešvalodu pedagogiem | “Kritiskās domāšanas nozīmīgums darbā ar multi- modāliem tekstiem MI laikmetā”. | Aktualizēt stratēģijas un zināšanas par multi-modālu tekstu uztveres nozīmi, izmantot kritiskās domāšanas principus cilvēka un MI radītu tekstu izpratnē. | Valmieras Pārgaujas Valsts ģimnāzijas angļu valodas skolotāja, angļu valodas mag.philol. Ilze Dukure. | Valmieras 5.vidusskola 302.kabinets. |
18. darbnīca Dabaszinību pedagogiem | “Mākslīgais intelekts – dabaszinību skolotāja palīgs”. | Kas ir MI rīki, to nozīme mūsdienu pedagoģijā. Iepazīšanās ar MI rīku dažādību. MI rīku izmantošanas iespējas. MI rīki, kā atbalsts uzdevumu veidošanā formatīvajos un summatīvajos darbos. | Valmieras Viestura vidusskolas skolotāja, Anda Dubulte. | Valmieras 2.vidusskola 211.kabinets. |
19. darbnīca Teātra mākslas pedagogiem | “Kā droša vide var sekmēt mācību kvalitāti teātra mākslas stundās”. | Metodes, paņēmieni un uzdevumi teātra mākslas stundās, lai panāktu skolēnu savstarpēju uzticēšanos, tādējādi mācību vidi padarot atbalstošu un drošu skolēnam. Tikai drošā vidē var notikt efektīvs un radošs mācību process. | Teātra pedagogs Ikšķiles vidusskolā/ LU Filoloģijas fakultāte, mag.philol. Zane Bēķe. | Valmieras 2.vidusskola 212.kabinets. |
20. darbnīca Pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogiem, sākumskolas pedagogiem | “Lasītveicināšanas programmas – tilts starp bērnu un lasītpatiku”. | Apskatīsim dažas lasītprasmes veicināšanas programmas pirmsskolas un sākumskolas skolēniem. Īpaši izceļot lasītpatikas veicināšanas nozīmi bērnu attīstībā. Piemēru un metožu apskate – lasīšana ar suni, ieskats nodarbības gaitā, 3td.lv rīka izmantošana. | Bakalaurs grāds Kultūras darba vadībā. Sertifikāts “Kanisterapijas speciālists”. Valmieras bibliotēka Bērnu apkalpošanas nodaļa Līga Bujane. | Valmieras 5.vidusskola 301.kabinets. |
21. darbnīca Pamatskolas un vidusskolas pedagogiem | “Ko es domāju par to, ko es lasu?” | Kopā izmēģināsim dažus neierastus paņēmienus kā analizēt un izprast dažādus tekstus. Lektore dalīsies pieredzē par to, kā uzsākt nozīmīgas diskusijas ar pamatskolas un vidusskolas jauniešiem izmantojot literatūru kā rīku, un palīdzēt viņiem apzināt, izprast un izteikt savu viedokli. Apskatīsim metodes: apaļā galda diskusija, grāmatu varoņu kafejnīca. | Valmieras bibliotēkas Bērnu nodaļas vadītāja. Bakalaura grāds Starptautiskajā politikā Monta Badūne. | Valmieras 5.vidusskola 305.kabinets. |
22. darbnīca Visiem interesentiem | “Kā atbalstīt katra bērna vajadzības” | “Mēs visi esam atšķirīgi, un katrs sagaidām, ka mūsu dažādība tiks respektēta”. Ikvienam bērnam ir tiesības tiekties uz labizjūtu. Apkārtējās vides un pieaugušo uzdevums ir pēc iespējas vairāk atbalstīt bērnu. Būt par atbalstu bērniem un jauniešiem ar dažādiem traucējumiem (Autiskā spektra, UDHS, mācību traucējumi, intelekta traucējumi). | Izglītības un skolu psihologs,lietišķās uzvedības analītiķis. Praktizē Smilšu spēles terapijas speciālists Mg.psych. Kristīne Ņesonova. | Valmieras 2.vidusskola 206.kabinets. |
23. darbnīca Visiem interesentiem | “Kā izmantot emocijas darbā, lai gūtu rezultātus un gandarījumu”. | Emocijas ir ļoti dažādas. Gadās, ka dažas no tām uzskatām par sliktām un izslēdzam, bet patiesībā – vienkārši neprotam konkrētai emocijai piemeklēt atbilstošu darbu un otrādi, darbus darīt ar to emociju, kura visvairāk varētu palīdzēt to izdarīt. Tādēļ nodarbībā apskatīsim dažādas emocijas, to enerģijas līmeni un pētīsim, kā un kad labāk izmantot emociju. Izprotot emocijas un to pielietojumu cilvēkiem palielināsies labbūtība un personīgās laimes sajūta. | Profesionālais integrālais koučs Joanna Kristīne Golubeva. | Valmieras 5.vidusskola 304.kabinets. |
24. darbnīca Visiem interesentiem | Izglītības pikniks. Pieredze. Sarunas. Idejas. | Strādājot Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā, ir svarīgi nezaudēt saikni ar skolu, tāpēc šajā nodarbībā deputāte Agita Zariņa – Stūre aicinās uz sarunu par veiksmēm un darāmajiem darbiem izglītības nozares attīstībai, informēs par aktuālāko. Ja Tev kā izglītības darbiniekam ir idejas, ne tikai dusmas vai neapmierinātība, piedalies šajā nodarbībā, lai pārrunātu, diskutētu. Kopā mums izdosies! | Saeimas deputāte, Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāja Agita Zariņa – Stūre. | Valmieras 2.vidusskola, 200. kabinets. |
IZVĒLOTIES DARBNĪCU, IEGAUMĒJIET DARBNĪCAS NUMURU!