Laikā no 2022. gada 15. februāra līdz 1.aprīlim, ieskaitot, valsts amatpersonām Valsts ieņēmumu dienestā (VID) ir jāiesniedz valsts amatpersonas kārtējā gada deklarācija par 2021.gadu. Deklarācijas jāiesniedz elektroniski, izmantojot VID elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS). Aicinām ikvienu amatpersonu pieslēgties VID tiešsaistes semināram, kas notiks 24. februārī plkst. 13.00 VID kontā sociālajā platformā “Youtube”.
Atbilstoši VID rīcībā esošajai informācijai kārtējā gada deklarācija par 2021.gadu jāiesniedz 54 460 valsts amatpersonām. Valsts amatpersonas deklarāciju, tāpat kā citus VID iesniedzamus dokumentus, jāiesniedz EDS, autorizējoties ar internetbankas rekvizītiem, eID, eParakstu vai “eParaksts mobile”. Tādējādi, ja ir nozaudēts VID piešķirtais EDS identifikators un parole, to vairs nav nepieciešams atjaunot.
Lai atvieglotu deklarācijas aizpildīšanu, ir pilnveidota EDS dokumenta ievadforma un tie deklarācijas punkti, par kuriem informācija jau ir VID rīcībā, aizpildās automātiski. Savukārt valsts amatpersonai VID atlasītā informācija ir jāpārbauda un, ja nepieciešams, jāprecizē un jāpapildina.
Lai palīdzētu valsts amatpersonām pareizi aizpildīt valsts amatpersonas deklarāciju, izvairīties no deklarācijā pieļautajām pārrakstīšanās kļūdām un minimizētu risku neievērot deklarācijas aizpildīšanas kārtības noteikumus, EDS ir iestrādāts daudzpusīgs agrīnās brīdināšanas mehānisms, deklarācijas veidlapas papildinot ar informatīviem brīdinājumiem par nepieciešamību pievērst uzmanību ievadītajiem datiem.
Valsts amatpersonas deklarācijā ir punkts “Cita informācija”, kurā iespējams norādīt informāciju, kas pēc deklarācijas iesniedzēja ieskatiem sniedz pilnīgāku priekšstatu par mantiskā stāvokļa izmaiņām deklarēšanas periodā vai paskaidrot ar deklarētajām ziņām saistītas intereses vai citus apstākļus.
Aizpildīto deklarāciju pirms iesniegšanas nepieciešams pārbaudīt un, kad deklarācija pārbaudīta, apliecināt deklarācijā norādīto ziņu patiesumu.
Saskaņā ar normatīvajiem aktiem kredītiestādes sniedz informāciju VID par fiziskās personas konta atlikuma summu iepriekšējā kalendāra gada pēdējās dienas beigās, tādēļ aicinām būt uzmanīgiem, aizpildot deklarācijas sadaļu par bezskaidras naudas uzkrājumiem.
Iesniegtās deklarācijas iespējams precizēt tikai viena mēneša laikā pēc tam, kad iesniegtā deklarācija publiskota VID Valsts amatpersonu deklarāciju publiskojamo datu bāzē.
Valsts amatpersonas deklarācijas iesniegšanas un aizpildīšanas kārtība ir noteikta likumā „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” un Ministru kabineta 2002.gada 22.oktobra noteikumos Nr.478 “Kārtība, kādā aizpildāmas, iesniedzamas, reģistrējamas un glabājamas valsts amatpersonu deklarācijas un aizpildāmi un iesniedzami valsts amatpersonu saraksti”.
Plašāka informācija par valsts amatpersonas amatiem, amatpersonas deklarāciju iesniegšanas kārtību un termiņiem pieejama VID tīmekļvietnes sadaļā “Privātpersonām/Valsts amatpersonām”. Sadaļā “Privātpersonām/Valsts amatpersonām/Informatīvie un metodiskie materiāli” pieejami aktualizēti materiāli “Valsts amatpersonas deklarācijas aizpildīšanas un iesniegšanas kārtība”, “Valsts amatpersonas deklarācijas aizpildīšanas un iesniegšanas kārtība elektroniskās deklarēšanas sistēmā” un “Valsts amatpersonas deklarācijas precizēšana”.
Jautājumu vai neskaidrību gadījumā, sākot no šī gada 15.februāra, aicinām valsts amatpersonas konsultēties, zvanot uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000, izvēloties tematu “Informācija valsts amatpersonām”. Arī VID tīmekļvietnes sadaļā “Valsts amatpersonām/Kontakti” ir pieejami Valsts amatpersonu datu administrēšanas daļas darbinieku tālruņu numuri, kā arī valsts amatpersonas savus jautājumus var sūtīt uz e-pasta adresi .
Informāciju sagatavoja: VID Sabiedrisko attiecību daļa