Par nozīmīgu tradīciju Latvijā kļuvusi Tēva diena, tādēļ arī šogad Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis 116111 (turpmāk – Uzticības tālrunis) rīko kampaņu tēvu atbalstam “Uzticības tālrunis tēviem”. Kampaņa noris no 5.-11. septembrim.
“Tēva klātbūtne, emocijas, skatiens, pateiktie vārdi, vai gluži pretēji – nepateiktais, var atstāt dažādus nospiedumus bērna dzīvē. Bērnu stāsti Uzticības tālruņa konsultantiem atklājuši, ka tēti bērns var saredzēt kā drosmīgu, mīlošu, iedvesmojošu, patiesu, bet citi bērni no tēva puses jutuši vēsumu vai skarbumu. Bērnu pieredzes ir patiesi dažādas, tomēr nav noliedzams, ka katrs no bērniem, kas stāstījis par savu pieredzi, savu tēti mīl un ilgojas pēc siltuma un atbalsta pilnām attiecībām. Tēva loma nebūt nav vienkārša, tomēr nereti ir bailes vai aizspriedumi lūgt palīdzību un atbalstu, jo šķiet, ka jātiek galā pašam. Tieši tādēļ ik gadu tiek rīkota kampaņa, kuras mērķis ir stiprināt tēvus – ar Uzticības tālruņa konsultantiem iespējams runāt gan par grūtībām, attiecību stiprināšanu, bērna vajadzībām, gan atspogulot iespējamos risinājumus, lai veicinātu pozitīvu un emocionāli spēcīgu saikni starp tēvu un bērnu,”
norāda VBTAI Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Anda Sauļūna.
Kampaņa sniedz tēviem iespēju ar Uzticības tālruņa konsultantiem kopīgi pārrunāt dažādus tematus, kas saistīti ar tēva lomu bērna dzīvē. Nereti tēvi vēlas uzzināt vairāk par to, kā veidot emocionāli siltas attiecības ar savu bērnu, kā risināt konfliktsituāciijas, noteikti robežas vai ieviest pozitīvo disciplinēšanu, kā palīdzēt, ja bērnam ir grūtības ar vienaudžiem, kā arī par virkni citu jautājumu. Tāpat tēvus nereti interesē jautājumi par bērnu attīstības fiziskajiem, garīgajiem un emocionālajiem aspektiem, rīcību gadījumā, ja bērns ir cietis no fiziskas, emocionālas vai seksuālas vardarbības, dažādas bērna emocionālās problēmas, grūtības interneta vidē un rīcības stratēģijas.
Uzticības tālrunis 116111 ir bezmaksas tālruņa līnija, kas ir anonīma un darbojas visu diennakti. Darbadienās no pulksten 12:00 – 20:00 ar Uzticības tālruņa speciālistiem iespējams sazināties arī izmantojot tiešsaistes konsultācijas (turpmāk – čats) – čata logs meklējams mājaslapā www.uzticibastalrunis.lv, vai lejupielādējot bezmaksas aplikāciju “Uzticības tālrunis”, kā arī vēršoties pēc palīdzības e-pastā –