No 2025.gada 1.janvāra ir mainījusies pieslēgšanās kārtība Valsts pārvaldes pakalpojumu portālam “Latvija.gov.lv”, un autentifikācija ar banku izsniegtajiem internetbanku rīkiem vairs nav pieejama. Turpmāk autentifikācija portālā būs iespējama, izmantojot mobilo lietotni “eParaksts mobile”, personas apliecību jeb eID karti, “eParaksts” karti vai mobilās lietotnes “Smart-ID” kvalificēto versiju, kā arī citu Eiropas Savienības dalībvalstu oficiālos identifikācijas līdzekļus.
Aicinām iedzīvotājus savlaicīgi parūpēties par sev ērtākā identifikācijas līdzekļa uzstādīšanu viedierīcē vai eID kartes noformēšanu.
Kā iegūt eParaksts mobile, izmantojot e-ID karti?
Būs nepieciešama eID karte un kartes PIN kodi, ko izsniedza Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde. Ja PIN aploksne ir nozaudēta, to bez maksas var saņemt, apmeklējot Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi.
1) Lejupielādē lietotni eID Scan savā viedtālrunī:
2) Reģistrējies lietotnē. Lai to izdarītu, būs nepieciešama eID karte un tās PIN kodi, ko saņēmi aploksnē kopā ar eID karti. Detalizēti skatīt saitē: Kā reģistrēties eID Scan?
3) Lejupielādē lietotni eParaksts mobile.
4) Pieraksties lietotnē, spiežot “Pierakstīties ar eID karti viedtālrunī”. Automātiski tiks atvērta lietotne eID Scan.
5) Ievadi eID kartes PIN1 kodu un noskenē eID karti ar NFC lasītāju, tas ir, lai noskenētu karti, pieliec to cieši klāt telefona aizmugurei. Skenēšanai jāuzsākas automātiski. Ja tā nenotiek, noņem dokumenta un telefona aizsargvāciņu, ja tāds ir, un mēģini vēlreiz. Ņem vērā, ka dažādiem telefonu modeļiem, NFC lasītājs var atrasties dažādās vietās, līdz ar to karte varētu būt jānovieto citur atkarībā no telefona modeļa.
6) Lietotnē eParaksts mobile apstiprini piekrišanu datu apstrādei un piekrīti saņemt paziņojumus no eParaksts komandas.
7) Uzrādi savu dokumentu , eID karti vai pasi – pavērs dokumentu pret viedtālruņa aizmugures kameru tā, lai ekrānā būtu redzama dokumenta MZR kods (mašīnlasāmā josla) jeb “skujiņa”, skat. attēlu.
8) Ievadi savu tālruņa numuru un pēc tam ievadi drošības kodu, ko saņemsi īsziņā.
9) Ievadi savu e-pasta adresi un pēc tam ievadi drošības kodu, ko saņemsi e-pasta ziņā.
10) Iepazīsties ar informāciju par drošu eParaksts mobile lietošanu un spied “Turpināt”.
11) Priekšskati eParaksts mobile līgumu. Spiežot “Atvērt līgumu”, tiks atvērts līgums un vari iepazīties ar pilnu līguma tekstu.
12) Spied “Turpināt”. Automātiski tiks atvērta lietotne eID Scan.
13) Ievadi eID kartes PIN2 kodu un noskenē eID karti ar NFC lasītāju. eParaksts mobile līgums parakstīts!
Turpmākajos soļos lietotnē eParaksts mobile jāizveido e-Identitāte un paraksta parole. e-Identitātes PIN1 un PIN2 kodus izmanto, lai autentificētos un apstiprinātu darījumus, bet paraksta paroli izmanto elektroniskai dokumentu parakstīšanai.
Kā iegūt eParaksts mobile, izmantojot internetbankas datus ar kurjera vai notāra starpniecību?
1) Lejupielādē lietotni eParaksts mobile.
2) Pieraksties lietotnē, spiežot “Pierakstīties ar internetbanku”.
3) Apstiprini piekrišanu datu apstrādei un piekrīti saņemt paziņojumus no eParaksts komandas.
4)Uzrādi savu dokumentu, eID karti vai pasi – pavērs dokumentu pret viedtālruņa aizmugures kameru tā, lai ekrānā būtu redzama dokumenta MZR kods (mašīnlasāmā josla) jeb “skujiņa”, skat. attēlu.
5) Ievadi savu tālruņa numuru un pēc tam ievadi drošības kodu, ko saņemsi īsziņā.
6) Ievadi savu e-pasta adresi un pēc tam ievadi drošības kodu, ko saņemsi e-pasta ziņā.
7) Iepazīsties ar informāciju par drošu eParaksts mobile lietošanu un spied “Turpināt”.
8) Priekšskati eParaksts mobile līgumu. Spiežot “Atvērt līgumu”, tiks atvērts līgums un vari iepazīties ar pilnu līguma tekstu.
9) Spied “Turpināt”.
10) Izvēlies veidu, kā parakstīsi eParaksts mobile līgumu.
Lai līgumu parakstītu attālināti, nepieciešama eID karte un tās PIN kodi, bet ja tie nav pieejami, izvēlies līguma piegādi ar kurjeru vai piesaki vizīti pie notāra.
Ja līgumu parakstīsi ar kurjera starpniecību:
1) Atzīmē “Klātienē ar kurjera starpniecību” un spied “Turpināt”.
2) Ievadi adresi, uz kuru piegādāt līgumu. Lūdzu, pārliecinies, ka adrese ievadīta pareizi. Ja neizdodas atrast savu adresi adrešu meklētājā, ievadi to manuāli, spiežot “Nevaru atrast savu adresi”.
3) Kad adrese ievadīta, spied “Apstiprināt”. Tavu pieteikumu saņem kurjers un 2-4 darba dienu laikā saņemsi ziņu par līguma piegādi. Ņem vērā, ka līguma parakstīšanas brīdī kurjeram jāuzrāda reģistrācijas procesā izmantotais dokuments – pase vai eID karte!
4) Kad līgums parakstīts, sagaidi ziņu no eParaksta komandas un turpini pieteikšanās procesu.
Ja līgumu parakstīsi pie notāra:
1) Atzīmē “Klātienē pie notāra” un spied “Turpināt .
2) Izvēlies sev ērtāko notāru biroju.
3) Piesaki vizīti noteiktajā kārtībā.
4) Dodies pie notāra, paraksti līgumu un veic apmaksu saskaņā ar notāru biroja cenrādi. 5) Kad līgums parakstīts, turpini pieteikšanās procesu.
Ja iedzīvotājiem nepieciešama palīdzība autentifikācijas rīku uzstādīšanā, aicinām vērsties pie klientu apkalpošanas speciālistiem Valmieras novada Valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros.