Ceturtdien, 3. februārī, plkst. 16.00 tiešraidē Vidzemes Augstskolas (ViA) Youtube kanālā notiks skolēnu un studentu audiovizuālo darbu konkursa noslēgums – labāko darbu apbalvošana. Pasākumā būs iespēja dzirdēt arī Jutas Riekstiņas vieslekciju par to, kā sasniegt auditoriju sociālajos medijos.
Projekta “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas” ietvaros 2020. gada pavasarī ViA mārketinga komanda pieņēma izaicinājumu izmēģināt jaunu pieeju – digitālā satura veidošanā vairāk iesaistīt esošos un potenciālos studentus. Studenti un skolēni saņēma ViA multimediju laboratorijas vadītājas padomus un tehnisko atbalstu, piemēram, filmēšanā, zaļā ekrāna un stikla tāfeles izmantošanā, video montāžā un audio-vizuālā stāsta veidošanā.
2020. un 2021. gadā projektā piedalījās 33 ViA studenti un četri Valmieras Valsts ģimnāzijas skolēni, kuri izveidoja vairāk nekā 100 dažādus audiovizuālus darbus par augstskolu, studiju programmām, Valmieras pilsētu, Latviju un apkārtējo vidi. Jaunieši dalījās ar tiem savos personīgajos un augstskolas sociālo mediju kontos. No visiem darbiem tika atlasīti 33 labākie un tie sadalīti piecās kategorijās:
- Reklāmvideo, kur studenti no jauniešu skatu punkta izrāda Vidzemes Augstskolu un Valmieru: https://ej.uz/reklāmvideo
- Infografika/attēls – Vidzemes Augstskolas studentu gala darbu vizualizācijas: https://ej.uz/infografikasattēli
- Personstāsts/diena ar studentu – iedvesmojoši stāsti par Vidzemes Augstskolas studentiem un darbiniekiem: https://ej.uz/personstāsts
- Dažādi radošie video – sākot ar nopietnu tematu “Kas ir demokrātija?”, beidzot ar humora piepildītiem video par studijām pandēmijas laikā: https://ej.uz/radošievideo
- Intervija/raidījums – raidījuma “Cipars vai ģerbonis” studentu versija, intervijas ar bijušajiem un esošajiem ViA rektoriem, sarunas ar ViA absolventiem, piemēram, Sandu Dejus un Helviju Babri, un citi video: https://ej.uz/raidījums
Ikvienam līdz 23. janvārim bija iespēja noskatīties un balsot par sev tīkamāko video katrā kategorijā. Darbus vērtēja arī žūrija, kuras sastāvā ir pārstāvji no Vidzemes Augstskolas Studentu apvienības, Vidzemes vidusskolu un ģimnāziju skolēnu pašpārvaldēm un Valmieras novada pašvaldības Zīmolvedības un sabiedrisko attiecību nodaļas. Kopvērtējumu sastāda 50% skatītāju balsojums un 50% žūrijas vērtējums.
Atsaucoties uz dažādiem pētījumiem, topošie jeb nākotnes studenti, kuri pieder pie Z paaudzes, sagaida mūsdienīgus digitālos materiālus, piemēram, fotogrāfijas, īsus video, radio un TV raidījumus, infografikas un citus audiovizuālus materiālus. Vienkāršākais veids, kā iegūt Z paaudzes uzmanību, ir izmantot digitālo vai reālā laika (tiešsaistes) mārketingu. No otras puses, pieaug pieprasījums pēc pieskaņotām vajadzībām un individuālām iespējām – atrast un izvēlēties to, kas jaunieti interesē vai kas ir nepieciešams konkrētajā situācijā, ignorējot visu, kas nav būtisks vai interesants vai kas nevajadzīgi kavē laiku.
Neskatoties uz to, ka paaudze Z atrod to, kas viņiem ir nepieciešams, joprojām ir vajadzība pēc satura veidošanas no tiem avotiem, kam viņi uzticas. Vienlaikus svarīgi ir arī tas, ka komunikācija ir orientēta uz studentu sasniegumiem, nevis augstskolas atskaites punktiem, un tā ir jāsaskaņo ar globālām tendencēm un notikumiem.
Eiropas Komisijas iniciatīvas “Pilsētu inovatīvo darbību programmas” (angļu: Urban Innovative Actions) projektu “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas” no 2018. gada 1. novembra līdz 2021. gada 31. oktobrim īstenoja desmit partneri no Ventspils un Valmieras, t. sk., Valmieras novada pašvaldība, Valmieras Attīstības aģentūra, Valmieras Tehnikums, Vidzemes Augstskola u.c. Projekta mērķis bija atbalstīt pilsētu inovatīvas idejas, eksperimentus un pilotprojektus.
Informāciju sagatavoja:
Iveta Auniņa, Vidzemes Augstskolas Multimediju laboratorijas vadītāja