Valmieras novada skolēniem pārbaudīs tekstpratību un rēķinpratību

Diagnosticējošie darbi

No 14. līdz 17. aprīlim sadarbībā ar Latvijas Universitātes (LU) Starpnozaru izglītības inovāciju centru (SIIC) Valmieras novada pašvaldības dibināto vispārējās izglītības iestāžu 3.-5. klašu skolēni veiks diagnosticējošos darbus tekspratībā un rēķinpratībā. 

3. un 4. klašu skolēniem paredzēts pārbaudes darbs tekstpratībā, bet 4. un 5. klašu skolēniem rēķinpratībā. Diagnosticējošie darbi norisināsies tiešsaistē, katra darba ilgums – 40 minūtes. Diagnosticējošo darbu sniegums ļaus skolotājiem plānot atbalstu klasei kopumā, kā arī  individualizētu atbalstu katram skolēnam, un skolēnu snieguma vērtēšana ir ierasts mācību procesa posms. Savukārt plašākā pētījuma mērķis un datu analīze valstiskā mērogā ir būtiska, lai uzlabotu mācību metodes, atbalsta sistēmu un sniegtu ieguldījumu izglītības attīstībā. Pētījuma veikšanai LU SIIC pētniekiem skolēnu darbi tiks nodoti analizēšanai anonīmi, piešķirot kodētu identifikāciju. 

Pētījums tiek veikts, lai mazinātu pieaugošos nevienlīdzības un noslāņošanās riskus Latvijas izglītības sistēmā, par kuriem signalizē starptautiskie salīdzinošie izglītības pētījumi un nevienmērīgā izglītības reformu ieviešana Latvijas skolās, un panāktu skolēnu snieguma uzlabošanos. Šajā projektā tiks izstrādāta un testēta atbalsta sistēma fundamentālo (tekstpratība, rēķinpratība un dabaszinātniskā) pratību un caurviju prasmju (kritiskā domāšana, problēmu risināšana, pašvadīta mācīšanās) attīstīšanai.

Projekts “Individualizēta un personalizēta atbalsta sistēma skolēnu tekstpratības, rēķinpratības un dabaszinātniskās pratības attīstīšanai” tiek veikts valsts pētījumu programmas “Izglītība” projekta ietvaros. Plašāka informācija par projektu šeit