Vienam otru labāk iepazīstot, Valmieras novadā viesojas skolēni no Japānas

Šodien, 20. septembrī, Valmieras novada pašvaldībā viesojās un ar domes priekšsēdētāju Jāni Baiku tikās četri skolēni un viņu pavadonis no Higašikavas Japānā, lai uzzinātu aktuālo par Valmieru un novadu. 

Daloties gūtajos iespaidos, skolēni pastāstīja, ka viņiem ļoti patīk Latvijas zaļās dabas skaistums un garšo Rūjienas saldējums, bet Valmierā mīļākā vieta ir panorāmas skats uz pilsētu no Sv. Sīmaņa baznīcas torņa. Jaunieši pateicās par sirsnīgu un laipnu uzņemšanu divu nedēļu garumā, kā arī apņēmās parūpēties, lai četri Valmieras novada skolēni, kuri pēc mēneša dosies atbildes vizītē uz Higašikavu, tur justos droši un labi.

Higašikavas skolēni Valmieras novadā viesojas no 8. līdz 22. septembrim. Savu pirmo nedēļu Latvijā skolēni aizvadīja kopā ar Rūjienas vidusskolas skolēniem un pedagogiem. Rūjienas vidusskolā skolēni piedalījās mācību stundās, kopīgi spēlēja futbolu, devās ekskursijā pa pilsētu un SIA “Rūjienas saldējums” nogaršoja gardo sapņu saldējumu. Savukārt senās amatu prasmes apguva Rūjienas tautskolā, piedaloties aušanas nodarbībā un kopā ar Valmieras novada pašvaldības domes deputāti un uzņēmējdarbības speciālisti Gunu Ķiberi iepazina Latvijas tradicionālās virtuves garšas. Skaisto dabu ciemiņi izbaudīja Skaņākalna Dabas parkā Mazsalacas apvienībā.

Šonedēļ Higašikavas skolēnus uzņem Valmieras 2. vidusskola, piedāvājot piedalīties dažādās nodarbībās un meistarklasēs. Jāpiemin, ka Valmieras 2. vidusskolai šis ir otrais gads, kad skolā apmaiņas programmas ietvaros viesojas jaunieši no Japānas. Skola šo saskata, kā iespēju stiprināt starpkultūru sadarbību un komunikāciju, iepazīt atšķirīgo, neatsverama daļa no viesu uzņemšanas, protams, ir pastāstīt arī par lepošanās vērto savā pilsētā un valstī. Gan Valmieras, gan Rūjienas skolēni viesiem no Japānas bija sagatavojuši prezentāciju un stāstījumu par savu skolu un pilsētu, arī Higašikavas skolēni iepazīstināja ar savu zemi, kultūru un tradīcijām. Skolēni Rūjienā aizsāka un Valmieras 2. vidusskolā turpināja darbu pie kopīga Valmieras – Rūjienas un Higašikavas sadraudzības logo izstrādes.

Valmieras 2. vidusskolā kopīgi ir aizvadītas gan japāņu valodas, gan latviešu valodas nodarbības, secinot, ka valodas ir atšķirīgas un sarežģītas rakstībā un izrunā, neskatoties uz to japāņu skolēni jau apguvuši pāris latviešu vārdus un “paldies” būs viens no tiem, ko viņi paņem sev līdzi uz citu pasaules malu. Skolā aizvadīta tehnoloģiju un dizaina nodarbība, kur pirmo reizi japāņu jaunieši darbojās ar 3D printeri, kokapstrādes nodarbībā izgatavoti dēlīši un kokā iededzinātas latviešu spēka zīmes, skolēni strādājuši arī ar mālu un veidojuši figūras, T kreklu darbnīcā darinājuši piemiņas kreklus, ko paņemt līdzi un atstāt arī skolas muzejam.  Viesu uzņemšanā aktīvi iesaistījās ne vien vecāko klašu jaunieši, bet arī pedagogi – sarūpējot viesiem iespēju degustēt pašu audzētas un ievāktas tējas un nobaudīt maizi ar kaņepju sviestu.  

Skolēni Valmierā apmeklēja Valmieras Sv. Sīmaņa baznīcu un apskatīja pilsētu no putna lidojuma, iepazina Valmieras muzeju un atslēdza Valmieras vēsturi ekspozīcijā “de Woldemer”, kā arī  aizvadīja aktīvu pēcpusdienu SAAP “Mežs”. Lai vai uzkāpt Zilākalna skatu tornī dažiem skolēniem bija izaicinoši, tomēr pārvarot bailes un paveroties tālumā uz miglā tīto mežu, pārņēma liels gandarījums. Izstaigātas arī Sietiņieža takas, kopīgi cepta maize un brīvdabas picērijā “Vīnkalni” iepazīta itāļu virtuve picu meistarklasē. Skolēniem no Higašikavas bija iespēja apmeklēt arī Latvijas galvaspilsētu Rīgu un Cēsis. 

Valmieras novada pašvaldība pateicas viesmīlīgajām viesģimenēm, kurās jaunieši aizvadīja daļu no Valmieras novadā pavadītā laika, par uzņemšanu savās mājās, rūpēm un iespēju iepazīt novadu un valsti vēl plašākā mērogā, kopīgi apskatot Baltijas jūru un dažādas muižas. 

Skolēnu pieredzes apmaiņas braucienus iespējams īstenot, pateicoties Rūjienas aizsāktajai un Valmieras novada turpinātajai draudzībai ar Higašikavu. Higašikava ir nozīmīgs partneris sadarbības attīstībai ar Japānu uzņēmējdarbības, kultūras, izglītības un citās jomās. 

FOTO